fredag 28. desember 2012

JUUUUL


Midt i jula, 
når buksa er blitt ubehagelig trang, 
og antall kaffekopper og julekaker er blitt for mange...
da står valget mellom å ut i vinden.. eller litt blogging...
ja, da er valget lett; 
på med kosebuksa, bytte ut kaffen med multegløgg, 
god musikk og .... blogging ;)

Som dere skjønner har all tid i høst gått med til hus, 
hus og atter hus. 
Det eneste lille kreative som ble laget til jul, 
var et lite knippe julekort, skulle sendt flere, men.....
Bloggingen ble stadig utsatt, hadde ikke tid, 
bare raske runder i andres blogger, knapt det også :(

Men nå er det meste på plass, 
og huset er julepyntet både inne og ute
(rotet i krokene sier vi ingenting om, det ble jo jul likevel ♥♥ )

Nå går myyye av tiden med til LETING...
ALT har fått nye plasser, 
husker jo hvor jeg hadde ting og tang før flyttinga....men nå??
Nye systemer + korttidsminne =  frustrasjon   
Kanskje jeg må trene litt på husken..........hmmm
eller har alderen gjort sitt.......??

Nå er jeg i alle fall kommet så langt at jeg kan 
sette meg ned på verkstedet, 
uten å tenke på alt som skulle vært gjort :) 

De siste oppussingsprosjektene 
har vært å gjøre huset personlig; gjøre ting med min vri ♥ 
Som blant annet å male dørstokkene med zink/sølvfarge (!),
og ikke minst "prosjekt ovn"

Hadde lyst å lage noe artig, ikke glass eller annet "kjedelig" ;)
det ble skifer og småstein......
sært....?
(slik som meg sikkert, hehe)
Skiferen er engang brukt på taket her i Tryggheim, 
småstein har jeg ikke plukka sjøl - den er kjøpt,
Mye grubling....
men nå står ovnen der!
Jeg synes det ble kjempetøft!!!

Både skifter og småstein i fugene er festet. Begge deler er fint mot de gråmalte gulvene :)
 Hjertet er bare løse steiner
på den måten kan jeg endre etter ønske ♥ 



Har flere morsomme påfunn i hodet....
dører og trappa blir neste prosjekt :)
gleder meg!

Men jeg må fortelle dere hva jeg ønsket meg av julenissen i år!!
I fjor ønsket jeg meg verksted, og det fikk jeg!!!
så da...


hihi 
venter i spenning ;)
..............

vel, vel.....
det ble et langt blogginnlegg
men





5 kommentarer:

Unknown sa...

Ei foenufti jente som prioritere oss lesera isteden for å ut mosjonere buksa på plass igjen ;-)
Va da ett sjekkeli julekosebrev det her ;-) me ønska for neste år å ;-)
Vente spent på bilda av produksjonen i det nye verkstedet.
Juleklæm fra Åfjorn , me ønska om ett riktig Godt Nytt År

Anonym sa...

Hei!
Har savna bloggen din! Gleder meg til du er igang igjen:)
Ei fortsatt god jul til deg og dine og et riktig godt nyttår:)

NinaM

Eirin sa...

Mamma det va et TEIT ønske!!

Anonym sa...


hei du,koselig juleblogg.
fått d te veldig fint syns je.
hendte jenter ja.
enn om nissen finnes du...
godt o spennende nytt år.

Unknown sa...

Så fint hus du har kjøpt deg! Og det var kjempefint det du har gjort under ovnen :-) Du er så dyktig :-)
Håper nyåret bringer deg ditt ønske om en Mann :-)
Klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...